Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

ІНКЛЮЗІЎНАЯ АДУКАЦЫЯ

Дата: 5 января 2021 в 18:08, Обновлено 30 сентября 2021 в 12:49

Дашкольная адукацыя – адзін з узроўняў асноўнай адукацыі ў Рэспублікі Беларусь. У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, усім дзецям гарантуецца права на адукацыю, а таксама магчымасць рэалізаваць гэта права ва ўсіх дзяржаўных установах адукацыі незалежна ад полу, нацыянальнасці, сацыяльнага і матэрыяльнага становішча, стану здароўя, месца пражывання і іншых фактараў.

Актуальнасць развіцця інклюзіўнай адукацыі абумоўлена, у першую чаргу, далучэннем Рэспублікі Беларусь да Канвенцыі аб правах інвалідаў, прынятай у ААН у 2006 годзе, у якой абвешчана абавязак дзяржаў-удзельнікаў Канвенцыі забяспечваць інклюзіўную адукацыю на ўсіх узроўнях і навучанне на працягу ўсяго жыцця.

Інклюзіўная адукацыя - сусветная тэндэнцыя развіцця агульнай адукацыі, якая прадугледжвае ўключэнне ўсіх дзяцей, незалежна ад існуючых паміж імі адрозненняў (у тым ліку дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця), у адзіны адукацыйны працэс. 

Ідэя інклюзіі нарадзілася ў рамках маштабных змяненняў у разуменні правоў чалавека, яго годнасці, ідэнтычнасці. Яна прадугледжвае гнуткую трансфармацыю адукацыйнай сістэмы ў адпаведнасці з індывідуальнымі патрэбамі, пазнавальнымі магчымасцямі і здольнасцямі кожнага дзіцяці.

Можна вылучыць восем прынцыпаў інклюзіўны адукацыі:

1. Каштоўнасць кожнага чалавека не залежыць ад яго здольнасцяў і дасягненняў.

1. Кожны чалавек здольны адчуваць і думаць.

3. Кожны чалавек мае права на зносіны і на тое, каб быць пачутым.

4. Усе людзі маюць патрэбу адзін у адным.

5. Сапраўдная адукацыя можа ажыццяўляцца толькі ў кантэксце рэальных узаемаадносін.

6. Усе людзі маюць патрэбу ў падтрымцы і дружбе аднагодкаў.

7. Для ўсіх навучэнцаў дасягненне прагрэсу хутчэй дасягаецца ў тым, што яны могуць рабіць, чым у тым, чаго не могуць.

8. Разнастайнасць ўзмацняе ўсе бакі жыцця чалавека.

Як для дзяцей з абмежаванымі магчымасцямі здароўя, так і для здаровых дзяцей інтэграцыйная сістэма мае перавагі:

сацыяльнага характару:

- развіццё самастойнасці праз прадастаўленне дапамогі;

- узбагачэнне камунікатыўнага і маральнага вопыту;

- фарміраванне талерантнасці, цярпення, уменне праяўляць спачуванне і гуманнасць;

псіхалагічнага характару:

- выключэння развіцця пачуцця перавагі або комплексу непаўнавартаснасці;

медыцынскага характару:

- перайманне "здароваму" тыпу паводзін як норме паводзін ;

- выключэнне сацыяльнай ізаляцыі, якая пагаршае паталогію і якая вядзе да развіцця "абмежаваных магчымасцяў";

педагагічнага характару:

- разгляд развіцця кожнага дзіцяці як унікальнага працэсу (адмова ад параўноўвання дзяцей адзін з адным);

- актывізацыя кагнітыўнага развіцця праз камунікацыю і імітацыю.

Дзяцінства - найважнейшы перыяд чалавечага жыцця: не падрыхтоўка да будучага жыцця, а самае сапраўднае, яркае, самабытнае, непаўторнау жыццё.

ПАГЛЯДЗІЦЕ МУЛЬТФІЛЬМ "ПРА ДЗІМУ" РАЗАМ З ДЗІЦЕМ!

(перайдзіце па спасылцы"пра Дзіму")

Разам мы зможам зрабіць свет больш добрым і талерантным!

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.