Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Арганізацыя работы па патрыятычнаму выхаваню праз рэалізацыю адукацыйнай вобласці “Дзіця і грамадства” вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі

Дата: 30 октября 2017 в 17:56

Другая малодшая група (3-4 гады)

У гэтай групе не варта праводзіць заняткі па азнаямленню з горадам і даваць звесткі аб яго гісторыі. З малодшымі дашкольнікамі пачынаем азнаямленне з назірання бліжэйшых вуліц. Вуліцы доўгія, на іх шмат дамоў. У кожнага дома нумар. Да канца года дзеці павінны ведаць вуліцу, дом, нумар кватэры (гэтаму павінны навучыць дзяцей бацькі, праца выхавальнікаў з бацькамі). Дарослыя звяртаюць увагу дзяцей на святочна упрыгожаныя вуліцы, праспекты (сцягі, каляровыя агеньчыкі, гірлянды).


На мэтавых прагулках выхавальнікі абавязкова распавядаюць аб вялікім прыгожым родным горадзе: хай дзеці здзівяцца вялікім і маленькім дамоў, пабудоў розных канструкцый, розных стыляў архітэктуры. Педагог тлумачыць, што ў горадзе жывуць гараджане, якія наводзяць парадак на вуліцах горада, высаджваюць дрэвы, фарбуюць лавачкі.
Вы таксама - маленькія гараджане, таму павінны рабіць усё, каб наш горад быў чыстым і прыбраным: абгорткі ад цукерак і марожанага кідаць у кантэйнер для смецця, не ламаць галінкі і не рваць кветкі.
Пасля назіранняў дзецям прадастаўляецца магчымасць замацаваць у прадуктыўнай дзейнасці свае ўражанні аб горадзе: маляванне, аплікацыя, святочнае ўпрыгожванне горада, будаўніцтва вуліц і мадэлі машын.
У малодшай групе асаблівую ўвагу надаюць рабоце з бацькамі. Можна на шырмы або ў кутку распранальні, на сценах калідора (аформіць інфармацыйны стэнд для бацькоў, дзе размясціць парады і рэкамендацыі, звярнуцца да бацькоў з такімі просьбамі.)
«Разумныя таты і добрыя мамы, гуляючы з дзецьмі па горадзе, пакажыце і раскажыце, чым прывабны наш горад, звярніце ўвагу на прыгажосць будынкаў, паркаў, цэркваў».
«Прывучайце дзяцей да правільнага пераходу скрыжавання. Звярніце іх увагу на тое, хто прыводзіць у парадак горад. Паназірайце за працай дворніка, ліфцёра. Сваім паводзінамі годнага гараджаніна пакажаце прыклад дзецям».

Сярэдняя група
Большая частка працы па азнаямленню з горадам праходзіць па-за заняткаў. Выхавальнік групы складае сацыяльны партрэт дашкольнай установы і вядзе працу адпаведна таму, якія аб'екты знаходзяцца паблізу дзіцячага саду: здзяйсняе мэтавыя прагулкі з дзецьмі па бліжэйшых вуліцах; арганізуе назіранне за гараджанамі, іх працай па добраўпарадкаванні горада, за машынамі на вуліцах, як яны дапамагаюць жыць чалавеку ў вялікім горадзе (хуткая дапамога, пажарная машына, палівальнай, мусороуборочная, хлебная, малакавоз, прадуктовая машына).
Яшчэ адзін выгляд дзейнасці - гэта чытанне мастацкай літаратуры аб гістарычных падзеях, аб народным гераізм.
Вялікае значэнне маюць гутаркі: дзе яны пабывалі, што ведаюць аб горадзе.
У задачу педагога па патрыятычнаму выхаванню ўваходзіць прыцягненне бацькоў да мэтавых прагулак з дзецьмі, азнаямленне з галоўнымі славутасцямі горада. Апавяданні бацькоў аб тым, каб горад быў прыбраным і ўтульным, пакідаюць глыбокі след у душы дзіцяці, прышчапляюць клапатлівае і участливое стаўленне да родных мясцінах.


Выхавальнік праводзіць заняткі па азнаямленню з галоўнымі славутасцямі горада, асноўная мэта якіх: выклікаць у дзяцей пачуццё захаплення прыгажосцю горада, падкрэсліць, што ўсё навокал створана рукамі чалавека вельмі даўно, але народ памятае імёны тых майстроў, хто стварыў, ляпіў, тварыў: пазнаёміць дзяцей з паняццямі горад і сяло, высветліць, чым адрозніваюцца горад ад вёскі (транспартам, дамамі і працай людзей), як дапамагаюць горад і сяло адзін аднаму; паказаць дзецям родны горад як горад-прыгажун, горад-працаўнік.
Знаёмім з горадам-прыгажуном (вельмі зялёны горад, набярэжная і г. д.).

Старшая група
Родны горад... Трэба паказаць дзіцяці, што родны горад слаўны сваёй гісторыяй, традыцыямі, славутасцямі, помнікамі, лепшымі людзьмі.
Дыяпазон аб'ектаў, з якімі знаёмяць старэйшых дашкольнікаў, пашыраецца - гэта раён і горад у цэлым, яго славутасці, гістарычныя месцы і помнікі. Дзецям тлумачаць, у гонар каго яны ўзведзеныя. Старэйшы дашкольнік павінен ведаць назву свайго горада, сваёй вуліцы, прылеглых да яе вуліц, а таксама ў гонар каго яны названыя. Яму тлумачаць, што ў кожнага ёсць родны дом і горад, дзе ён нарадзіўся і жыве. Для гэтага неабходныя экскурсіі па горадзе, на прыроду, назіранні за працай дарослых, дзе кожны дзіця пачынае ўсведамляць, што праца аб'ядноўвае людзей, патрабуе ад іх зладжанасці, узаемадапамогі, веды сваёй справы. І тут вялікае значэнне набывае знаёмства дзяцей з народнымі промысламі горада, народнымі ўмельцамі.


Выхоўваючы ў дзяцей любоў да свайго горада, неабходна падвесці іх да разумення, што іх горад - часціца Радзімы, паколькі ва ўсіх месцах, вялікіх і маленькіх, ёсць шмат агульнага.
Планаванне дадзенай працы найбольш мэтазгодна па наступных тэмах: «Мая сям'я», «Мая вуліца», «Мой дзіцячы сад»
Абавязкова наведванне міні-музея «Беларуская хатка», які знаходзіцца ў дзіцячым садзе, а таксама Лідскага гісторыка - мастацкага музея. Менавіта ў музеях для дзіцяці адкрываецца магчымасць першага пранікнення ў гісторыю быту роднага горада, пашыраюцца магчымасці падачы інфармацыі з дапамогай гульні (праз домовенка Кузю, герояў казак і г. д.).
Не менш важным умовай далучэння дзяцей да гісторыі роднага горада з'яўляецца цесная ўзаемасувязь з бацькамі. Дакрананне да гісторыі сваёй сям'і выклікае ў дзіцяці моцныя эмоцыі, прымушае суперажываць, уважліва ставіцца да памяці мінулага, да сваіх гістарычных каранёў. Узаемадзеянне з бацькамі па дадзеным пытанні спрыяе асцярожнаму стаўленню да традыцый, захаванню вертыкальных сямейных сувязяў, спрыяе выхаванню ў дзяцей любові да роднага гораду. Усё, што здзяйсняецца ў горадзе, праз душу і вашу думку павінна прыходзіць да дзяцей, - гэту запаведзь А. С. Макаранка неабходна выкарыстоўваць пры працы выхавальніка і з дзецьмі, і з іх бацькамі.
Вялікае значэнне маюць сямейныя экскурсіі па горадзе, наведванне з бацькамі асобных прадпрыемстваў і ўстаноў горада. Вынікі такіх экскурсій могуць быць выяўленыя ў фотавыставе, сумесным з дзіцем выступе або знятым фільме. Не менш цікава правесці «міні-даследаванне». Прычым выхавальнік разам з бацькамі павінен выбраць і вызначыць тэму даследавання, разумна абмяжоўваючы яе «тэрытарыяльныя» і «часовыя рамкі», напрыклад даследаванне не гісторыі горада наогул, а гісторыі вуліцы (на якой знаходзіцца дзіцячы сад або жывуць дзеці), або мінулага дома і лёсаў яго жыхароў, гісторыі шевствующего прадпрыемствы і г. д.
Задача педагога - адабраць з масы ўражанняў, якія атрымліваюцца дзіцем, найболей даступныя яму: прырода і свет жывёл дома (дзіцячага саду, роднага горада); праца людзей, традыцыі, грамадскія падзеі і г. д. Прычым эпізоды, да якіх прыцягваецца ўвага дзяцей, павінны быць яркімі, вобразнымі, пэўнымі, якія выклікаюць цікавасць. Таму, пачынаючы працу па выхаванні любові да роднага горада, педагог абавязаны сам яго добра ведаць. Ён павінен прадумаць, што мэтазгодна паказаць і распавесці дзецям, асабліва вылучыўшы найболей характэрнае для дадзенага горада.

 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.