Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

ГУЛЯЮЧЫ, МЫ ПАЗНАЕМ ПРЫРОДУ

Дата: 17 ноября 2021 в 19:32, Обновлено 26 сентября в 21:10

  Дашкольнае дзяцінства - пачатковы этап фарміравання асобы чалавека, яго каштоўнаснай арыентацыі ў навакольным свеце. У гэты перыяд закладваецца пазітыўнае стаўленне да прыроды, да сябе і да навакольных людзей. Асноўным утрыманнем экалагічнага выхавання з'яўляецца фарміраванне ў дзяцей-дашкольнікаў свядома-правільных адносін да прыродных з'яваў і аб'ектаў.

    У экалагічным выхаванні нам дапамагае не толькі назіранне за прыродай і зносінах з ёй, але і экалагічныя гульні. Гуляючы, дашкольнік вучыцца ўсталёўваць існуючыя ў прыродзе ўзаемасувязі паміж аб'ектамі і з'явамі, акаляўчым ассяроддзі, паслядоўнай зменай сезонаў і зменамі, якія адбываюцца у жывой і нежывой прыродзе.

    Разнастайныя гульні з экалагічным зместам не толькі знаёмяць дзіцяці з навакольным светам вакол, але і дапамагаюць сфармаваць сістэму сацыяльных каштоўнасцяў, арыентаваных на беражлівыя адносіны да прыроды.

    Хацелася б крыху спыніцца на значэнні экалагічных гульняў.

1. Вялікі ўплыў аказваюць экалагічныя гульні на разумовае развіццё. Дзеці вучацца разважаць, рабіць высновы, абагульняць, пры гэтым трэніруюцць іх увагу, памяць.

2. Гэтак жа ў працэсе экалагічных гульняў ўзбагачаецца слоўнікавы запас: дзеці даведаюцца назвы жывёл, птушак, раслін, насякомых, вучацца апісваць іх знешні выгляд, характэрныя асаблівасці.

3. Экалагічныя гульні спрыяюць і развіццю матэматычнага мыслення – дзіця адлічвае патрэбную колькасць прадметаў.

    Мы развіваем эмацыйную спагадлівасць, фарміруем у дзяцей уменне і жаданне актыўна берагчы і абараняць прыроду, гэта значыць бачыць жывыя аб'екты ва ўсёй разнастайнасці іх уласцівасцяў і якасцяў, асаблівасцяў і праяў.

    Прапануем дзецям удзельнічаць у стварэнні неабходных умоў для жыццядзейнасці жывых істот, якія знаходзяцца ў сферы дзіцячай дасяжнасці, разумець важнасць аховы прыроды; свядома выконваць нормы паводзін у прыродзе. Вось некалькі варыянтаў гульняў, якія дапамагаюць дзіцяці глыбей спазнаць прыроду.

    Гульня «Так» або «не». На ўсе пытанні ў гульні можна адказваць толькі словамі «так» або «не». Дзіця загадвае якую-небудзь жывёлу(расліну). Вы пытаецеся, дзе жыве гэта жывёла, якое яно, чым сілкуецца. Дзіця павінена адказваць толькі двума словамі «так» або «не». Пасля адгадвання мяняюцца ролямі ў гульні.

    Гульня "Я ведаю". Вы называеце дзіцяці клас аб'ектаў прыроды (звяры, птушкі, рыбы, расліны, дрэвы, кветкі). Дзіця кажа: "Я ведаю пяц назваў звяроў " і пералічвае (напрыклад, лось, ліса, воўк, заяц, алень). Аналагічна называюцца іншыя класы аб'ектаў прыроды.

    Гульня "Ланцужок". Вы называеце аб'ект жывой ці нежывой прыроды, а дзіця называе адзін з прыкмет дадзенага аб'екта, далей вы называеце прыкмету, далей зноў дзіця так, каб не паўтарыцца. Напрыклад, аб'ект жывой прыроды - "белка" - жывёла, дзікая, лясная, рудая, пухнатая, грызе арэхі, скача з галінкі на галінку і т.д.

    Гульня “Асацыяцыі". У гэтай гульні загадваецца аб'ект прыроды жывёльнага і расліннага свету. Дарослы і дзіця па чарзе называюць слова, звязанае якой-небудзь асацыяцыяй з зададзеным аб'ектам, далей дзіця кажа ўжо слова, якое асацыюецца ў яго з апошнім словам, якое прагучала ў гульні. Такім чынам, у гульні выбудоўваецца асацыятыўная ланцужок. Прыклад: муха-цяпло-спякота-сонца-лета-канікулы-заапарк-слон.

    Гульня "Зямля, Вада, Паветра". Бацька кідае мяч дзіцяці і называе аб'ект прыроды, напрыклад "Сарока". Дзіця павінен адказаць «паветра» і кінуць мяч назад. У адказ на слова "дэльфін”  - дзіця адказвае “ вада", на слова "воўк" – “ зямля " і т. д. Магчымы і іншы варыянт гульні: бацька называе слова "паветра". Дзіця, злавіўшы мяч, павінен назваць птушку. Ў адказ на слова "зямля" - жывёлу, якая жыве на зямлі: на слова “вада" - насельніка рэк, мораў, азёр і акіянаў.

    Гульня "Беражы прыроду". Бацька прапануе з нашага свету прыбраць што – небудзь, напрыклад, сонца, аблокі, рэкі, лясы і т. д., а дзіця павінна расказаць (з Вашай дапамогай), што адбудзецца з астатнімі жывымі аб'ектамі, калі на зямлі не будзе названага аб'екта.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.