У сучасных умовах, калі адбываюцца глыбокія змены ў жыцці грамадства, адным з галоўных напрамкаў у педагагічнай працы з дзецьмі становіцца патрыятычнае выхаванне: фарміраванне ў дзіцяці асноў нацыянальнага самасвядомасці, цікавасці да нацыянальнай культуры і традыцый з дапамогай адраджэння страчаных каштоўнасцяў, пагружэння ў вытокі нацыянальнай культуры.
Далучэнне падрастаючага пакалення да нацыянальнай культуры, звычаяў і традыцый роднага краю, да маральна-эстэтычных каштоўнасцей свайго народа павінна ажыццяўляцца на ўсіх ступенях навучання і выхавання, асаблівае значэнне пры гэтым трэба надаваць дашкольнаму ўзросту. Менавіта ў гэтым узросце, у першыя гады жыцця, працэсе сацыялізацыі асобы адбываецца інтэнсіўнае фарміраванне эмацыянальна-каштоўнасных, станоўчых адносін дзіцяці да культуры, да сваёй роднай мовы, людзей.
Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі ставіць наступныя задачы:
усведамленне сваёй прыналежнасці да грамадства ў цэлым;
выхоўваць патрыятычныя пачуцці, пачуцці любові да роднага краю і гонару за яго, выхоўваць маральныя якасці беларусаў: дабрыню, спагадлівасць, працавітасць, гасціннасць, сумленнасць;
фарміраваць уяўленні аб культурных каштоўнасцях, аб тым, як жывуць людзі ў Рэспубліцы Беларусь, як дапамагаюць адзін аднаму, аб дзяржаўных і народных святах, славутых мясцінах роднага горада, сталіцы рэспублікі, сваёй Радзімы.
Менавіта знаёмства з малой Радзімай, прывіццё любові да роднага краю, яго прыродзе з'яўляецца сродкам фарміравання патрыятычных пачуццяў і развіцця духоўнасці.
Адным са сродкаў уздзеяння на асобу дзіцяці з'яўляецца азнаямленне з славутасцямі роднага горада. Горад Ліда, са сваёй багатай гісторыяй, прыгожымі месцамі, помнікамі архітэктуры з'яўляецца адным з крыніц у фарміраванні ў дзяцей маральна – патрыятычных пачуццяў. У малодшых групах вядзецца назіранне за помнікамі архітэктуры, якія знаходзяцца на бліжэйшых вуліцах, гутаркі аб тым, хто яны такія, як яны праславілі горад. У сярэдняй групе праводзяцца заняткі па знаёмству з галоўнай славутасцю горада Лідскім замакам, помнікамі архітэктуры на гэтых плошчах праз разгляданне выяў славутасцей на карцінах, мэтавых прагулак, прагляду прэзентацый, фільмаў, праз чытанне мастацкай літаратуры. Асноўная мэта гэтых заняткаў – выклікаць у дзяцей пачуццё захаплення прыгажосцю роднага горада.
У старэйшых групах дзеці знаёмяцца з гісторыяй роднага горада: чаму горад узнік менавіта на гэтым месцы, растлумачыць назву горада і самых старажытных вуліц, расказаць аб заснавальніках горада, паказаць рэпрадукцыю помнікаў, архітэктурных будынкаў, храмаў, Палаца культуры. Праводзяцца экскурсіі па горадзе разам з педагогамі і бацькамі на месца адпачынку гараджан, наведваецца музей.
Знаёмячы дзяцей з родным горадам, неабходна памятаць, што гісторыя горада - гэта і гісторыі краіны. Таму дзецям можна расказаць і пра гісторыю Беларусі.
Патрыятычнае выхаванне дашкольнікаў немагчыма без супрацоўніцтва з бацькамі, якія перадаюць любоў да сваёй малой радзімы сваім дзецям.