Дробная маторыка - гэта разнавіднасць рухаў, у якіх удзельнічаюць дробныя мышцы. Гэтыя рухі не з'яўляюцца безумоўным рэфлексам, як хада, бег, скачкі і патрабуюць спецыяльнага развіцця.
Вучоныя і псіхолагі, якія займаюцца даследаваннямі галаўнога мозгу і псіхічнага развіцця дзяцей, даўно даказалі сувязь паміж маторыкай рукі і развіццём мовы.
Даследаванні айчынных фізіёлагаў пацвярджаюць сувязь развіцця рук з развіццём мозгу. Простыя рухі рук дапамагаюць зняць напружанне не толькі з саміх рук, але і з вуснаў, здымаюць стомленасць. Яны здольныя палепшыць вымаўленне многіх гукаў, а значыць - развіваць маўленне дзіцяці.
Дробная маторыка рук - гэта разнастайныя рухі пальчыкамі і далонямі.
Дробную маторыку рук развіваюць:
- розныя гульні з пальчыкамі, дзе неабходна выконваць тыя ці іншыя рухі ў пэўнай паслядоўнасці;
- гульні з дробнымі прадметамі, якія нязручна браць у руку;
- гульні, дзе патрабуецца нешта браць ці выцягваць, сціскаць-расціскаць, выліваць-наліваць, насыпаць-высыпаць, прапіхваць у адтуліны;
- маляванне алоўкамі, фламастарамі;
- зашпільванне і расшпільванне маланак, гузікаў, апрананне, распрананне.
Дробную маторыку рук развіваюць фізічныя практыкаванні (лажанне па лесвіцы, на спартыўным комплексе). Такія практыкаванні ўмацоўваюць далоні і пальцы дзіцяці, развіваюць мышцы.
Можна выкарыстоўваць практыкаванні для далоняў і пальцаў з грэцкімі гарэхамі.
У карэкцыйнай практыцы можна выкарыстоўваць мяч, які з'яўляецца выдатным інструментам. Іх выбар досыць шырокі: у продажы маюцца мячы рознага колеру, памеру, якасці, на любы густ. Гульні з мячом развіваюць дробную і агульную маторыку, арыентціроўку ў прасторы, адцягваюць увагу дзіцяці ад маўленчага дэфекту, падахвочваюць да зносін, рэгулююць сілу і дакладнасць руху. Дапамагаюць нармалізаваць эмацыйна-валявую сферу, што асабліва важна для гіперузбуджаных дзяцей.